۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فضاهای کتابخانه ای سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

فضاهای کتابخانه ای سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

زاهدان - مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: در تلاشیم تا در راستای افق ۱۴۰۴ میزان فضاهای کتابخانه ای استان را به ۲۴۰ هزار متر مربع افزایش دهیم.

اسفندیار زید آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم اکنون فضاهایی کتابخانه ای در سطح استان سیستان و بلوچستان ۱۶هزار متر مربع است که با فضای پیش بینی شده افق ۱۴۰۴ فاصله زیادی دارد.

وی افزود: اگر جمعیت سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۴ حدود ۳ میلیون نفر باشد نیازمند ۲۴۰ هزار متر مربع فضای کتابخانه ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به محدودیت های مالی نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در بخش تامین زیرساخت ها تصریح کرد: تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه کتابخانه ها ادامه دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ۱۵ کتابخانه مشارکتی در استان افزود: توسعه کتابخانه های مشارکتی از جمله اقداماتی است که برای توسعه فضاهای آموزشی مد نظر قرار گرفته و مشارکت شوراها و دهیاری ها کمک شایانی به تحقق این مهم در روستاها می کند.

وی از اجرای طرح کتابخوان ویژه خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۱ کتاب در قالب پوستر، خلاصه نویسی، کتابچه، فلش، و کلیپ جهت مطالعه در این طرح معرفی شده است.

زید آبادی گفت: در ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه های مختلفی از جمله کلاس های آموزش و روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم و کارگاه های آموزشی نقاشی و داستان نویسی در کتابخانه های استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه یکی از مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان است که به موجب آن نشست های ویژه کتابخوانی در همه کتابخانه های استان برگزار می شود.

کد خبر 4323462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha